Nie pamięta nic więc nic dziwnego w tym, że kolejne spółki prześcigają się w ofertach coraz to bardziej wymyślnych szkoleń. Nie zawsze a to, co nowoczesne, jest najdoskonalsze – czasami najbardziej pomocne okazują się stare, sprawdzone metody szkoleń.

Istnieje kilka kryteriów, które pozwolą stwierdzić, czy dane szkolenie biznesowe będzie skuteczne, czy jednak lepiej poszukać czegoś innego. Warto dowiedzieć się, czym właściwie jest się kierować podczas wyboru szkolenia – pozwoli to zrobić przemyślanego, rozsądnego wyboru oraz tak zainwestować swoje pieniądze

Czas trwania szkolenia – czyli „dłużej” nie znaczy „lepiej”

Wielu osobom wydaje się, że jeśli szkolenie będzie żyło dłużej, to jego uczestnicy zdobędą znacznie więcej niezbędnej wiedzy także wiedz na temat sprzedaży. Wbrew pozorom – bardzo często sytuacja jest wręcz odwrotna. Jednodniowe lub dwudniowe szkolenia pozwalają prowadzącym na przekazanie całej niezbędnej wiedzy, a uczestnicy nie zdążą przez ten czas znudzić się szkoleniami oraz wykładami także podchodzą do nich z dużym entuzjazmem. Często znacznie lepsze efekty przynosi szkolenie krótkie, lecz konkretne także pozbawione „lania wody”, niż dłuższe szkolenie, po którym uczestnicy będą mieli problem z oddzieleniem faktycznie istotnych informacji z tych, które mogliby spokojnie pominąć.

Zobacz też: https://www.konferencjenaukowe.edu.pl/

Jak stosować informacje zdobyte na szkoleniu w praktyce?

Dobre szkolenie sprzedażowe powinno jasno i konkretnie wskazać uczestnikom sposoby na wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce. Innymi słowy – takie szkolenie nie powinno odbywać się na sali wykładowej, lecz trwać dalej podczas pracy uczestników szkolenia. Przykładem takiego działania mogą być zadania dawane uczestnikom szkoleń – dzięki nim są oni niejako „zmuszani” do wykorzystywania swojej wiedzy w praktyce, a po pewnym okresie dobre działanie staje się dla nich nawykiem.